Vanaf 1 september bundelen het Haagse bureau Domani en Gloedcommunicatie uit Nijmegen hun krachten op het gebied van (online) reporting, verantwoordingscommunicatie en duurzaamheidsverslaggeving. De twee bureaus bieden opdrachtgevers full-service strategisch advies en uitvoerende slagkracht bij het transparant rapporteren over hun activiteiten en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
De markt vraagt om meer transparantie en maatschappelijke verantwoording over onder meer duurzaamheid en de Sustainable Development Goals (SDG’s). Stakeholders verwachten dat organisaties op een toegankelijke, transparante en goed leesbare manier verantwoording afleggen. Alleen financiële verantwoording is niet meer van deze tijd. Door open, transparant en duidelijk te zijn, stelt een organisatie zich kwetsbaar op en biedt zij ruimte voor dialoog en verbinding met stakeholders. “Organisaties moeten steeds duidelijker laten zien welke waarde zij voor de samenleving hebben op de lange termijn”, vertellen directeur Adelbert Smal van Gloedcommunicatie en Annemarie van Rijn van Domani. “Dit vraagt een andere aanpak van bedrijven. Een concrete vertaling van ambities naar doelstellingen, een nieuwe inrichting van verantwoordingsprocessen en sturen op andere kpi’s. Integrated, online en continuous. In aantrekkelijke content die snackable is, gemakkelijk deelbaar, visueel aantrekkelijk en goed vindbaar. Dat is de ‘next step’ in verslaggeving.”
Expertise van ondersteunende bureaus
De ontwikkelingen in verantwoordingscommunicatie vereisen verregaande expertise van ondersteunende bureaus. Domani en Gloed bundelen hun krachten. Full-servicebureau Domani is al jarenlang een van de toonaangevende bureaus in advies en ontwikkeling van jaarverslagen, duurzaamheidsverslagen en jaarmagazines. Gloedcommunicatie legt zich vanuit duurzaamheidsverslaggeving en online communicatie al geruime tijd toe op (online) reporting als dienst, aangevuld met art direction en designexpertise en onlinemarketingkennis als Google partner. Gezamenlijk werken de bureaus voor tientallen profit- en non-profit opdrachtgevers, zoals Nederlandse Spoorwegen, Alliander, Jaarbeurs, Hydratec, War Child, JustEat TakeAway.com, PostNL, Volker Wessels en TBI.
Van Rijn: “De samenwerking met Gloedcommunicatie biedt Domani een grotere strategisch-inhoudelijke en uitvoerende slagkracht en daarmee een absolute meerwaarde voor alle organisaties die hoge eisen stellen aan hun verantwoording.” Voor Gloedcommunicatie betekent de samenwerking een grote stap naar voren in de markt. Smal: “De kracht van onze bureaus komt mooi samen in onze jaarverslagprojecten: van conceptontwikkeling, strategische visie, waardecreatiemodellen en contentcreatie tot vormgeving, online dienstverlening. Dat combineren we met een ijzersterke uitvoering.” Van Rijn en Smal: “We kijken er enorm naar uit om samen onze huidige en toekomstige opdrachtgevers te ondersteunen in hun ambities op het gebied van verslaggeving.”
Over Domani
Domani is een dynamisch fullservicebureau, gespecialiseerd in het adviseren over en het ontwikkelen van jaarverslagen en jaarmagazines in alle vormen en maten, inclusief het intensief begeleiden van het totstandkomingsproces. We werken vanuit de overtuiging dat onze persoonlijke, klantgerichte, pragmatische 24/7 aanpak werkt. Onze drive is om samen met onze opdrachtgevers te komen tot een zo vlekkeloos mogelijk jaarverslagproces en een prachtig eindproduct. Jaarverslaggeving is onze business. Wij koppelen onze jarenlange expertise aan de allerbeste professionals op dit gebied. Flexibiliteit is ons dna. We staan garant voor kwaliteit, punctualiteit en zorgvuldigheid. We ontwikkelen jaarverslagen die recht doen aan de identiteit en uitstraling van de onderneming en leveren daarmee een bijdrage aan de corporate communicatiedoelstellingen, zowel inhoudelijk als qua vorm.
Over Gloedcommunicatie
Gloedcommunicatie uit Nijmegen is een communicatiebureau dat vernieuwt, ondersteunt en creëert. We werken 25 jaar voor organisaties van betekenis, die werken aan maatschappelijke vraagstukken of duurzame innovaties. We ondersteunen hen daarbij, of het nu gaat om nieuwe mobiliteitsoplossingen, duurzame infrastructuren, betaalbare gezondheidszorg, een vraaggerichte overheid of innovatieve bedrijven en samenwerkingsverbanden. We helpen organisaties met impact te communiceren, vanuit de visie dat een interactieve organisatie beter werkt. We adviseren, regisseren en maken media die organisaties verder brengen, online en offline. Content, design, campagnes, magazines, websites, jaarverslagen en nog veel meer. We maken ons sterk voor gloedvolle verbindingen, als het er echt om gaat.